onsdag 30 maj 2012

Gardinen blev klar!

Men det tog ett par tre dagar extra, det kan ju inte gå hur lätt som helst. När jag skulle sätta upp den bröt jag av ett av fästena och någon extra krok hade jag ju så klart inte hemma. Idag när jag var i Eneby kollade jag in pappas krokförråd och hittade två som passade och snodde dem... Hoppas inte pappa blir arg för han var inte hemma så jag kunde inte fråga om lov. Så klart skulle det till nya hål så innan den kunde hängas upp var jag tvungen att hämta verktygen från källaren och då var så klart nyckeln till borrmaskinen borta så jag fick leta och leta och leta. Tillslut kom den fram så jag kunde borra ett 0,5 cm djupt hål med minsta borren, det kändes lite pluttigt. Men nödvändigt. Nu är allt på plats och man kan säga vad man vill om blåa rosor men det är är minst 1000 gånger finare än det var innan. Jag gillar att handla billigt, då kan man ju i alla fall i teorin köpa nytt tyg och byta typ en gång i veckan om det skulle vara så, skulle dock inte tro att det kommer att hända.

Så här ser det ut i mitt badrum nu för tiden, notera den vackra himlen i bakgrunden.

.
hejsvejs!

1 kommentar: