onsdag 18 april 2012

Onsdag och det har slutat regna men det är fortfarande grått och precis lagom varmt! Idag har jag inte svettats en enda gång och jag har shorts och t-shirt, bättre blir det inte.

Mot mitt sunda förnuft gav jag mig ut på en snorkeltur. På den sidan av ön som jag bor på och där snorkelturerna utgår ifrån var vågorna ganska höga. Blåögd som jag är utgick jag ifrån att vi inte skulle plaska runt just där utan någon annan stans kring ön. Men icke. Bästa snorklingen är på revet och det är ju också där vågorna bryter. En inte helt lyckad kombination. Jag gillar ju vågor så när guiden råkade ta oss rakt in i ett bryt var det mest kul men lite oväntat, jag hade ju huvudet under ytan och såg inte att vågen kom. Men en annan tjej som var med uppskattade inte alls känslan av att vara i en tvättmaskin och ballade typ ur mitt ute på vattnet. Tur att hon hade flytväst, det hade inte jag.

Trots att sikten var ganska kass (det var mycket grejs i vattnet, både luft och partiklar) såg jag en haj på tillräckligt nära håll för att bli rädd och börja fäkta med armarna. Hajen blev förmodligen ännu räddare och lämnade snabbare än snabbt. Den var typ en meter lång och såg ut som en klassisk haj, det var en rev-haj som enligt uppgift inte är farlig för människor.

Ha dé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar