söndag 22 april 2012

Sista dagen på öarna!

Av någon anledning känns det ofta som om resedagarna är lite längre än de andra dagarna. Jag vet inte varför men jag tror att jag gillar det.

Idag började jag dagen med en rejäl Nicaraguansk frukost med äggröra, ris-och-bönor och kokosnötsbröd. Efter det packade jag väskan, checkade från hotellet och hoppade ombord på snorkelbåten. Vädret visade sig från sin allra bästa sida idag så det blev en helt fantastisk snorkeltur! Vi såg många hajar, men inte så nära som förra gången men vi såg också rockor, en hummer och massa, massa fiskar i de konstigaste färger och former. När solen sken var färgerna helt fantastiska! Tyvärr kunde jag ju inte ta några kort efter som min kamera mystiskt försvann tillsammans med Amys tre t-shirtar från vårt rum på Big Corn.

Nu är jag tillbaka på samma hotell  på Big Corn. Jag gick mest hit för att dubbelkolla så grejerna inte hade dykt upp. Men när jag frågade var ett enkelrum kostade sa de att jag fick bo här gratis i natt, det tyckte jag var schyst. Fast stämningen känns lite ansträngd., de verkar skämmas ganska mycket. Det jag ju förstå men det var ju (förhoppningsvis) inte de som tog sakerna så det är ju inte så mycket att göra åt.

Imorgon ska jag ta morgonflyget till Managua och bussen vidare till Granada. Jag är rädd att det kommer att vara mycket varmt och att jag typ kommer dö av värmeslag men jag hoppas att jag ska överleva det också.

Planen var att lägga in lite bilder men Internet, jag och datorn vill inte samarbeta så för att minska risken för irritation sparar jag det tills en annan dag.

Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar