söndag 15 april 2012

Rapport från söderhavet.

Det är verkligen toppen här, vattnet är turkost, maten är god, människorna är trevliga (men inte så många) och fiskarna är färgglada. Idag har jag varit lite mer aktiv än vad jag var igår då jag mest låg och pustade i skuggan.

Vi började dagen, ganska sent, men en lång promenad som tog oss till pick-nick stranden, en av de finaste på ön. Där åt vi lunch, hummer på karibiskt vis med kokosmjölk. Inte dumt! När vi väl kom tillbaka snorklade jag lite på ett närbeläget vrak, det var verklien otroligt många fiskar med fina färger och inte var de så rädda heller. Jag var nog där ute i en halv timmer innan jag blev lite kall och simmade tillbaka till stranden. Det är coolt hur stor skillnad saltet i vattnet gör, jag flöt som en kork och kunde helt utan att röra mig ligga helt still vid ytan, det var helt omöjligt att dyka ner till botten!




 Det är svårt att få fotona att göra färgerna rättvisa, jag tror att den kan behövas lite redigering. Kanske tycker kameran att färgerna är för bra för att vara sanna...

Ikväll ska vi vad som verkar vara den enda puben med lite drag och förmodligen ska vi hyra en golfbil för en rundtur imorgon.

Ha det bra, det har jag :-)

1 kommentar: